Zgodnie z wprowadzonymi regulacjami, niektóre gospodarstwa domowe mogą skorzystać z zamrożonych cen energii elektrycznej w podwyższonych limitach. Konieczne jest jednak złożenie specjalnego oświadczenia. Wprawdzie termin upływa z końcem czerwca 2023 r., ale można to zrobić już teraz. Tak zrobiło chociażby ponad czterysta tysięcy klientów TAURONA.
Jak przypomina spółka energetyczna, do końca czerwca 2023 roku gospodarstwa domowe, które chcą korzystać w tym roku z zamrożonych cen energii elektrycznej w podwyższonych limitach 2,6 MWh lub 3 MWh, muszą założyć specjalne oświadczenia.
W tej grupie znajdują się m.in. gospodarstwa domowe, w których zamieszkują osoby z orzeczeniem o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności; klienci posiadający Kartę Dużej Rodziny, rolnicy.
Już ponad 430 tysięcy klientów TAURONA złożyło takie oświadczenie, a przedstawiciele firmy podkreślają, że najwygodniej zrobić to poprzez internet. Wówczas nie ma potrzeby umawiać się na wizytę w Punkcie Obsługi Klienta.
„TAURON w trakcie pandemii pokazał, że jest przygotowany do obsługi zdalnej. Pomimo lockdownu utrzymaliśmy wysoki standard świadczonych usług. W tym czasie sprawnie obsłużyliśmy eksplozję fotowoltaiczną, która wymagała zwiększonej aktywności. Formę obsługi wypracowaną w pandemicznym czasie utrzymujemy również dzisiaj. Najszybszym kanałem, w którym klienci załatwiają swoje sprawy jest internet” – wyjaśnia Łukasz Zimnoch, rzecznik prasowy Grupy TAURON.
Do końca czerwca klienci którzy chcą korzystać w tym roku z zamrożonych cen energii w podwyższonych limitach 2,6 MWh lub 3 MWh muszą założyć specjalne oświadczenia. Do #TAURON wpłynęło dotychczas ponad 430 tysięcy takich oświadczeń klientów. ⬇️https://t.co/3wS9rlhfXe
— TAURON (@TauronPE) February 17, 2023
Jak można to zrobić? Możliwości jest kilka.
Najważniejsze informacje na temat rozwiązań zawartych w Tarczy Solidarnościowej są dostępne na stronach:
tauron.pl/zamrozenie-pradu
tauron.pl/ceny
Natomiast pomoc w załatwieniu spraw można uzyskać poprzez m.in.: aplikację mobilną Mój TAURON, czat, aplikację Messenger na Facebooku, formularz kontaktowy na stronie internetowej. Najwygodniejszy kanał kontaktu można wybrać na stronie:
https://www.tauron.pl/dla-domu/obsluga-klienta
Oświadczenie, które dotyczy zwiększenia limitu na energię elektryczną można złożyć również poprzez rządową aplikację mObywatel. Wystarczy zalogować się do aplikacji mObywatel, kliknąć opcję (kafelek) „Złóż wniosek” i wybrać z listy wniosków i oświadczeń interesujący użytkownika wniosek. Aplikacja szybko i sprawnie przeprowadzi każdego przez wszystkie etapy składania oświadczenia i automatycznie uzupełni niektóre z danych osoby składającej dokument.
„Pomyśleliśmy również o seniorach i specjalnie dla nich wdrożyliśmy wiele usprawnień. Na przykład już w lipcu 2021 roku uruchomiliśmy specjalną infolinię. Obsługą tego kanału zajmują się nasi najbardziej doświadczeni konsultanci, którzy bez presji czasu pomagają seniorom w zdalnym rozwiązaniu sprawy” – podkreśla Zimnoch.